TECHmED

TECHmED / Google ranking faktory 2011 / Page Level Social Metrics

Page Level Social Metrics

autor - Peter Blahút

Peter Blahút 13/06/2012
techmed@techmed.sk



Vplyv sociálnych platforiem

Page Level Social Metrics

Sociálne platformy (tretia strana) majú na SEO čoraz väčší vplyv, ktorý sa jednoznačne bude v budúcnosti len zvyšovať. Veľmi významný ranking faktor je počet tweetov a facebook zdieľaní. Sociálne platformy vytvorili nový element relevantnosti bez ktorého sa nezaobínde žiadny vyhľadávací algoritmus, pretože ide priamo o správanie konkrétnych ľudí. Google tiež pre vačšiu relevantnosť SERPu zaviedol +1 button

Page Level Social Metrics — Correlated Data
Vplyv sociálnych platforiem - korelácia

  1. Facebook Shares

    Facebook zdieľanie

    Facebook Shares
  2. Facebook Activity Summed

    Všetky Facebook aktivity spolu

    Facebook Activity Summed
  3. Facebook Comments

    Facebook komentáre

    Facebook Comments
  4. Facebook Likes

    Facebook "páči sa mi to"

    Facebook Likes
  5. Tweets

    Tweety

    Tweets
  6. Google Buzz

    Google Buzz – Google medzičasom službu Buzz zrušil.

    Google Buzz
  7. Topsy Influential

    Topsy ide o rea-time social search engine a jeho vplyv na ranking.

    Topsy Influential

Page Level Social Metrics - Survey Data
Vplyv sociálnych platforiem - prieskum

  1. Authority of users tweeting links to a page

    Autorita uživáteľov, ktorí tweetuju vašu stránku, autorita užívateľov sa meria pravdepodobne podľa followerov

    Authority of users tweeting links to a page
  2. Quantity of tweeted links to page

    Kvantita twitov stránky

    Quantity of tweeted links to page
  3. Quantity of Facebook shares for the page

    Kvantita Facebook zdieľaní stránky

    Quantity of Facebook shares for the page
  4. Authority of users sharing link on Facebook to a page

    Autorita používateľov, ktorí zdieľajú váš odkaz na Facebooku

    Authority of users sharing link on Facebook
  5. Upvotes for the page on social sites e.g. Digg, Reddit, Stumbleupon, Mixx, etc.

    Počet "hlasov" stránky na sociálnych sieťach ako Digg, Reddit, Stumbleupon, Mixx...

    Upvotes for the page on social sites
  6. Authority of users sharing Google buzz links to a page

    Autorita používateľov, ktorí zdieľajú odkaz na vašu stránku cez Google buzz

    Authority of users sharing Google buzz
  7. Comments about page on social sites e.g. Digg, Reddit, Stumbleupon, etc

    Komentáre stránky na sociálnych sieťach ako Digg, Reddit, Stumbleupon...

    Comments about page on social sites
  8. Quantity of Google buzz links to page

    Kvantita Google buzzu - služba medzičasom zrušená

    Quantity of Google buzz links
  9. Sentiment of social links and citations referring to the page

    Google analyzuje anchor text odkazov zo sociálnych sietí na vašu stránku - ide o Sentiment analysis. Napr. Facebook zdieľanie na pracovný portál: "tu nenájdete prácu" má negatívny vplyv a zdieľanie "prácu nájdete tu" má pozitívny vplyv na váš ranking.

    Sentiment of social links and citations

Vplyv sociálnych platforiem - rady

Ide o SEO optimalizáciu, ktorú ovplyvnia hlavne vaši fanúškovia a to zdieľaním, komentovaním, odporučaním vašeho webu na sociálnych platformách. Vytvorte si profil stránky na Facebooku, Twittery, Linkedin a snažte sa používať API z týchto sociálnych sietí napr. Like Box od Facebooku

Určite si vytvorte profil stránky aj na Google+ a zaregistrujte sa v Google Places - veľmi efektívna služba v prípade, že máte miestny obchod, reštauráciu, kaderníctvo, lekáreň... Ide priamo o produkty Google a tým vás Google môže "lepšie spoznať" a zvýši vám relevantnosť v SERPe.

Tvorte také stránky, ktoré budú ľudia komentovať, odporúčať a zdieľať.



comments powered by Disqus