TECHmED
TECHmED / Google ranking faktory 2011 / Page Level Keyword Usage |
Peter Blahút
|
Peter Blahút techmed@techmed.sk |
Táto skupina faktorov je zameraná na kľúčové slová/frázy ako časť HTML kódu danej stránky (napr. H1, alt, title). Pri hodnotení týchto faktorov sa používa metodika hodnotenia relevantnosti textu: TF*IDF (Term Frequency - frekvencia slova na danej stránke, Inverse document frequency - prevrátená početnosť slova v zaindexovaných stránkach) Napr. stránka má 100 slov a z toho obsahuje 3-krát slovo "práca" TF je 3/100 a to je 0,03. Povedzme, že Google má zaindexovaných 10 miliónov všetkých stránok :-) a z toho sa slovo "práca" vyskutuje len na 1000 stránkach. IDF sa vypočíta: log(10 000 000/1000) čo je 4. TF*IDF je 0.12 (0.03*4). Relevantnosť je tým vyššia čím viac slov je na stránke a čím menej stránok na dané slovo má index Google.
Kľúčové slovo je na prvom mieste v title tagu
Počet opakovania kľúčového slova/frázy na stránke
Prvé kľúčové slovo je v inonom tvare (napr. hľadáte "práca" a title stránky je "Prácu našli všetci lekári")
V alt atribúte vloženého obrázka sa nachádza kľúčové slovo
Relaventnosť title tagu vypočítaná podľa TF*IDF
Relevantnosť obsahu stránky vypočítana podľa TF*IDF
Kľúčové slovo je na prvom mieste v H1 nadpise stránky
Použitie kľúčových slov v meta description
Použitie kľúčových slov v meta keywords tagu stránky
Blýzkosť - pozícia prvého kľúčovéno slova k začiatku textu stránky.
Počet kľúčových slov v title tagu stránky
Kľúčové slovo sa nachádza v title tagu
Kľúčové slovo je na provom mieste v title tagu
Kľúčové slovo sa nachádza v anchor texte interných odkazov
Kľúčové slovo sa nachádza v URL stránky
Kľúčové slovo sa nachádza v H1 nadpise stránky
Kľúčové slovo sa nachádza v anchor texte extrerných odkazov(len tie externé, ktoré smerujú z vašej stránky von)
Hlavné kľúčové slová stránky sa nachádzajú v menu/pätičke/obsahu stránky
Kľúčové slovo sa nachádza v prvých 100 slovácha textu stránky
Latent Semantic Indexing - ide o algoritmus, ktorý zobrazí vašu stránku vo výsledkoch vyhľadávania aj napriek tomu, že hustota kľúčového slova nedominuje. Napr. máte doménu o autách a na stránkach nepoužívate prevažne slovo auto ale: BMW, Mercedes, Audi, Renault, disky, náhradné diely, puklice. Na základe týchto slov LSI vydedukuje, že ide o stránku o autách a zobrazí vás vo výsledkoch výhľadávania aj na kľúčové slovo "auto". Ďalej LSI výlúči stránky, ktorých obsah je zameraný na synonymum vašeho hľadaného slova. LSA je LS analysis - proces indexovania stránok. pLSI je obdoba LSI. Čiže tento faktor udáva stupeň optimalizácie vašej stránky pomocou topic modelingu.
Kľúčové slovo je v alt atribúte obrázka stránky
Kľúčové slovo je v H2 nadpise stránky
Kľúčové slovo je na prvom mieste v texte stránky.
Kľúčové slovo je najfrekventovanejšie slovo/fráza v texte danej stránky
Kľúčové slovo je meno obrázka, ktorý je vložený na danej stránke
Kľúčové slovo je v bold/italic/em tagu
Kľučové slovo sa vyskytuje v počte 3-6x.
Kľúčové slovo na stránke má percento výskytu na danej stránke 1-3% - čo je ideálna denzita.
Kľúčové slovo je v meta description tagu
Kľúčové slovo je v H3, H4... tagu
Kľúčové slovo je na prvom miestne v meta tagu stránky
Kľúčové slovo je v meta keyword tagu stránky na rôznej pozícií.
Kľúčové slová použivajte hlavne v title tagu, meta tagu, alt atribúte a H1 nadpisoch na stránke.
Nezabudnite na alt atribút vloženého obrázka, je to podceňovaný faktor
Na stránke používajte topic modeling a optimálnu denzitu kľúčového slova 1-3%.
Aj keď kľúčové slová v URL nemajú pre Google veľký význam, no zvyšujú záujem ľudí a vaša stránka v SERPe pôsobí dôverihodnejšie.
Okrem toho kľúčové slovo v URL je v SERPe boldované a určite vám zvýší CTR - mieru preklikov.
|
Peter Blahút techmed@techmed.sk |
Tweet |