TECHmED
TECHmED / Google ranking faktory 2011 / Page Level Link Metrics |
Peter Blahút
|
Peter Blahút techmed@techmed.sk |
Ide o počet prichádzajúcich - externých odkazov na vašu stránku/stránky. Pre search engine - Google je dôležitá
kvantita, unikátnosť a relevantnosť stránok, ktoré na vás odkazujú. Dôležitejšie ako kvantita je diverzita a relevantnosť odkazov. Musíte
vytvoriť taký web, aby ľudí zaujal a aby na vás spontánne odkazovali s dôverihodných stránok.
Táto skupina faktorov sa zameriava na jednotlivé stránky vašeho webu a ranking každej stránky posudzuje zvlášť.
V poslednom období sa zvyšuje význam odkazov zo sociálnych sietí a pokiaľ ide o anchor text odkazov na vašu stránku, tak
vyššiu koreláciu má partial, ako exact match anchor text odkazu.
Autorita stránky - nadabúda hodnotu od 0 od 100 a SEOmoz ju ráta z mnohých atribútov ako: mozRank, mozTrust, odkazy z jednotlivých domén... Podobným spôsobom postupuje aj Google.
Počet root domén, ktoré odkazujú na stránku partial match anchor textom.
MozRank získaný z externých odkazov - s partial match anchor textom. MozRank je analógia pageranku v systéme Seomozu
Počet C-blokv IP adresy, ktoré odkazujú na stránku. Ak máte odkazy z viacerých domén, ale domény sú na jednom C-bloku IP adresy znamená to, že si na danú stránku odkazujete z príbuznej - affliliate domény.
Počet IP adries - domén, ktoré odkazujú na stránku
Počet externých odkazov s partial match anchor textom na stránku
Počet root domén, ktoré odkazujú na stránku
MozRank získaný z externých odkazov, ktoré majú exact match anchor text
Počet subdomén, ktoré odkazujú na stránku
Počet root domén, ktoré odkazujú na stránku s exact match anchor textom
Počet C-blokov IP adresy, ktoré odkazujú na stránku bez atribútu nofollow
Počet externých odkazov s exact match anchor textom
Počet externých odkazov na stránku
Počet C-blokov IP adresy, ktoré odkazujú na stránku s atribútom nofollow
Počet Link Juice z externých odkazov. Link Juice je benefit, získaný z externých odkazov. (ide o benefit stránok s odkazmi smerujúcimi na vašu stránku, no odkazy musia spĺňať určité kritéria: neobsahujú nofollow atribút, stránka odkazu je zaindexovaná, nejde o platený odkaz, stránka na ktorej sa odkaz nachádza musí prekročiť určitú hranicu autority, každý odkaz má určitú hodnotu link juicu - padľa hodnoty pageranku stránky kde sa odkaz nachádza a podľa počtu odkazov na danej stránke)
Počet root domén, ktoré odkazujú na stránku bez atribútu nofollow
MozRank len z externých odkazov. Nerátajú sa interné odkazy.
mozrank získaný zo všetkých odkazov, ktoré majú partial match anchor text
Celkový počet odkazov na stránku
Počet odkazov s partial match anchor textom
Počet nofollow odkazov na root doménu stránky
mozRank získaný z odkazov s exact match anchor textom
Počet odkazov s exact match anchor textom
mozRank stránky
mozTrust stránky. MozTrust je hodnota z dôverihodnosti odkazov smerujúcich na danú stránku. Napr. budete mať vysoký mozTrust (0-10) ak na vás odkazujú univerzity a štátne organizácie...
Percento externých odkazov s exact match anchor textom
Počet interných odkazov na stránku
Percento externých odkazov
Počet interných odkazov s partial match anchor textom
Počet interných odkazov s exact match anchor textom
Percento C-blokov IP adresy, ktoré majú odkazy bez atribútu nofollow
Počet jedinečných root domén, ktoré obsahujú odkaz na stránku s exact match anchor textom
Počet jedinečných root domén, ktoré obsahujú odkaz na stránku s partial match anchor textom
Počet jedintečných domén, ktoré odkazujú na stránku
Počet odkazov, kde sa klúcové slovo rovná anchor textu - exact anchor text
Počet odkazov v ktorých tvorí klúčové slovo časť anchor textu
Dôležitost stránky, ktorá je získaná a vypocítaná z hodnôt pageranku, staticranku, mozranku...
Obsahové zameranie stránok, ktoré odkazujú na vašu stránku
Hodnota dôverihodnosti stránky získaná z trustranku, moztrustu...
Obsahové zameranie domén, ktoré odkazujú na vašu stránku
Kvantita odkazujúcich jeditenčncý C-blokov IP adrasy na stránku
Počet jedinečných URL, ktoré odkazujú na vašu stránku
Diverzita - rozmanitosť odkazov, ktoré smerujú na vašu stránku. Napr. odkazy z blogu, fóra, katalógov...
SEO Hub - ide o stránky, ktoré sú optimalizované na špecifické jedno slovo, alebo frázu. Kľúčové slovo majú v title, nadpise, URL, odkazoch, texte... Hilltop algoritmus je vzťah medzi "expert" stránkami a stránkami s "autoritou", ktorý začal Google používať v 2003. Expert stránky sú stránky, ktoré odkazujú na relevantné non-affliliated stránky (non-affliliated sú od seba absolútne nezávislé bez tranzitívnej relácie, nemajú spoločné prvé tri čísla IP adresy, ani názov domény www.ibm.com - www.ibm.co.uk) Príkladom expert stránok sú renovované katalógy: DMOZ, Yahoo katalóg. Hub je v tomto prípade stránka katalógu, ktorá má zoznam napr. len na pracovné portály (celá stránka je optimalizované na slovo "práca") Stránky s autoritou sú stránky, ktoré majú odkazy od expert stránok a na základe týchto odkazov sú radené v SERPe.
Google analyzuje anchor text odkazov na vašu stránku - ide o Sentiment analysis. Napr. Odkaz na pracovný portál: "tu nenájdete prácu" má negatívny vplyv na ranking stránky a odkaz "prácu nájdete tu" má pozitívny vplyv na ranking stránky.
Získajte čo najväčší počet odkazov z dôverihodných a jedinečných domén
Odkazy by mali byť s takým anchor textom, ktorý vystihuje vašu stránku (web).
Uprednostňujte textové odkazy pred odkazmi pomocou obrázkov.
|
Peter Blahút techmed@techmed.sk |
Tweet |